TRAPP TIL HIMMELEN TUR PÅ OAHU, HAWAII: OPPDATERT 2020

jeg har vandret Trapp til Himmelen Løypa på Oahu, Hawaii og jeg har flere venner som fottur det regelmessig. Dette blogginnlegget vil bli oppdatert jevnlig med informasjon som mange mennesker dele med meg om temaet, slik at du kan være best forberedt for din tur opp den beryktede trapp.

OPPDATERT 1/1/2020: Bøter har blitt rapportert som ca $1000, med folk som mottar dem nylig., Sikkerhet har blitt oppgradert og det er nå ikke bare sikkerhet, men også en hyppig (men ikke konstant) politiets nærvær. Politiet helikoptre har vært rapportert, men er svært sjeldne. Politiet venter øverst på tur til å bestille turgåere er svært uvanlig.

Diskusjoner om rive trapper ned eller å reparere dem fortsette slik det har gjort i år med ingen store gjennombrudd på hver side. Jeg har detaljert debatten om hva du skal gjøre med Trapp til Himmelen turen nederst i dette blogginnlegget hvis du er interessert i hva alle er uenighet om.,

jeg har tatt med et avsnitt i denne artikkelen om det tilbake veien opp Trapp til Himmelen. Denne ruten er mye lenger. Men det er lovlig, og du fortsatt får å nå synspunkt av Haiku Trapper. Du trenger faktisk ikke bruke trapper for å komme til utsiktspunkt, men du kan fortsatt gå nå delvis ned trappen for noen bilder før du tilbake til toppen og på vei ned den juridiske rute.

Ta den tilbake måte ville være mitt råd til de som ønsker opplevelsen av Haiku Trappen, men ønsker også å unngå noen sjanse til en stor bot eller kjører inn i politiet., Jeg har også tatt kontakt med en lokal guide som tar folk opp tilbake måte. På denne måten får du gleden av turen, men også respektere den lokale nabolaget som er utrolig frustrert med konstant adgang til nå.

*Dette innlegget ble opprinnelig skrevet i 2016 og situasjonen har endret seg siden da om sikkerhet, bøter, tilstanden av trappen.,

TRAPP TIL HIMMELEN TUR PÅ OAHU, HAWAII

Trapp til Himmelen på Oahu, Hawaii, også kjent som Haiku Trapper, er muligens den største attraksjonen på hele øya. 3,922-trapper fører opp den imponerende fjellkjeden, ofte i en vertikal stigning, med bare en hånd-rail for å ta deg fra å falle ned i dalen nedenfor.

Opprinnelig trappa ble bygget i 1942 av den AMERIKANSKE Marinen som en topp-hemmelig anlegg for overføring av radio-signaler til skip som skulle seile i Stillehavet., Trappen ble deretter åpnet for publikum frem til 1987, da de ble ansett som usikre på grunn av forfall.

byen Honolulu tilbrakte nesten en million dollar reparasjon av trapper og vurderte å re-åpne trapper i 2002, men bosatt klager og sikkerhet bekymringer stoppet re-åpning og trappen har vært lukket siden den gang. Det har ikke stoppet turgåere og turister snike forbi en vakt som er lagt ut på bunnen av trappa for å oppleve spennende 4000ft lang tur langs en 18-tommers bred trapp nå høyder over 2000ft.,

HVORFOR jeg GJORDE STAIRWAY to HEAVEN PÅ OAHU

jeg hadde vært på Oahu for over et år, og til tross vurderer turen mange ganger, og ryktene om en $600 mulig bot som hadde skremt meg av. Jeg var en høyskole student som prøver å betale leie og den slags fine kunne medføre reelle økonomiske problemer for meg. Jeg lyttet til gang etter gang som mine venner ville fortelle sin opplevelse av en fantastisk soloppgang erfaring eller om hvordan de klarte å snike seg forbi vakten gjennom bambus skog., Jeg var også forledet av de mange bildene jeg hadde sett å fremheve denne ekstraordinære klatre og utsikt. Jeg ønsker ikke å gå glipp av den unike muligheten til å ta mine egne bilder av denne utrolig vakker tur før jeg dro, Hawaii, til tross for at de vet om det ville være å bryte loven.

Som tiden gikk, forekomster av $600 bøter blir delt ut syntes å ha blitt mer vanlig, og mange begynte folk å møte politiet nederst på tur etter at de hadde senket seg tilbake ned trappen. Min nervøsitet om å bli holdt fanget mitt ønske om å forsøke tur i sjakk.,

jeg hadde to venner på besøk og hadde lovet dem, hvis muligheten oppsto vi ville prøve og gjøre de villeste tur de kunne forestille seg, slik at de allerede var pumpet for Trapp til Himmelen. En skjebnesvanger natt, været virket perfekt, og vi gjorde et siste liten beslutningen om å gå for det.

FÅ SISTE VAKT PÅ STAIRWAY to HEAVEN PÅ OAHU, HAWAII

Vi ble sluppet av i nabolaget ved 2 er i morgen på en veldig klar natt, bare noen få lette skyer svevde over fjellene truende ovenfor., Så snart vi kom ut av bilen en nabo kom farende ut av sin front yard og roper på oss med sin telefon trykket sint øret hans. Skremt av den gamle mann som gikk mot oss at vi raskt tilfeldig bort til «hovedinngangen» bare å finne noen å hoppe ut strålte en lommelykt på oss.

Vel, det var en interessant start! Vi sneket seg ut i motsatt retning mot en alternativ inngangspunkt, vel klar over at den gamle mannen hadde vært på telefonen til vakt og ganske muligens politiet, og advarer dem om vår ankomst. Dette forsterket vår følelse av eventyr betraktelig.,

Gå gjennom nabolaget med vårt mannskap på seks, så rolig som mulig, vår tilstedeværelse snart ble åpenlyst tydelig som en kjedereaksjon av hunder blåste vår dekke. Ikke noe annet valg, skyndte vi oss ned gaten til en liten lane som ledet opp en bakke. Vi måtte klatre over et piggtrådgjerde én etter én, som var svært nær en nærliggende hjem. Jeg kan absolutt forstå hvorfor mennesker hoppe dette gjerdet hver kveld, og det ville være veldig irriterende., Jeg gjorde føle noen anger for naboen å prøve å få en god natts søvn, men dessverre, var vårt oppdrag å gå videre til tross for den piggtrådgjerde.

Fra her vi hadde til å snike seg vei gjennom kne-høye busker så rolig som seks sliten og engstelig for folk i mørke kan. En silhuett figur dukket opp i bladverket tjue meter bak oss og begynte å rope, men vi raskt senket mot banen og ut av busker. Vi var nå nærmer vakt, og vi kunne skimte en bil i det fjerne., Allerede på privat eiendom, og etter å ha passert flere ingen adgang forbudt skilt vi var forståelig nok ganske nervøs.

TID for Å KLATRE PÅ STAIRWAY to HEAVEN PÅ OAHU, HAWAII

Ingen var i bilen, så vi gikk rett forbi det og mot trappa. Jeg følte en enorm lettelse da vi begynte våre stigning opp trappen som det er allment kjent at vaktene og politiet pleier ikke å klatre trappene til å konfrontere folk. Det føltes som vi var trygge, og kan nå nyte våre 3 am tur til himmelen.,

I 2015 en stor storm skadet flere deler av trapper til det punktet hvor de ble hardt lemlestede. Det er ikke så utrolig farlig, men det gjør definitivt ting interessante. En rekke av trapper er løs og hvert skritt måtte være tatt med det i tankene.

Vi vandret uten lykter og fullmåne ledet oss opp den smale, fuktig trapp. Jeg stoppet ofte for å peer nede på Motorveien som stadig ble mindre og mindre da vi gikk opp mot en plattform.,

fullmånen lyser trappen foran oss og lukten av fuktig metall dekket våre hender, så vi sørget for å alltid ha et godt grep på glatte rekkverk. Vi fortsatte å gjøre vår vei nøye opp mot plattformen to, hvor vi fant en forlatt hytte med gamle maskiner liggende inne. Det føltes som om vi var på en post-apokalyptisk film, den siste overlevende søker etter andre tegn til liv.

Etter nesten to timer ble vi øyeblikkene fra å nå toppen., Den siste delen av turen har styrene stedet for trappa, noe som skaper en catwalk 2000 ft i luften på toppen av en skarp rygg.

TOPPEN AV STAIRWAY to HEAVEN TUR!

På toppen, fant vi en annen gammel hytte med store antenner på toppen. Vi vandret rundt for en liten etterforsker vår lekeplass i skyene før vi returnerte til varmen av bunkeren for å vente på at solen skulle stå opp. Pakking et ekstra skift av klær var en game changer. Å være i stand til å sette på en tørr skjorte og jakke gjort en stor forskjell i bekjempelsen av vind på toppen.,

Etter en kort stund himmelen begynte å gløde en blek blå, deretter en lilla og alle av en plutselig solen forsøkte å bryte gjennom disen. Det var ikke sunrise av året, men det lyste gult og appelsiner hele Haiku-Dalen og lyser opp den trappen vi nettopp hadde klatret.

Mer enn tretti mennesker som var vitne til soloppgang med oss, og vi så dem begynner nedstigningen ned gruppe etter gruppe. Vi begynte å tenke på når vi skulle gå ned, og hvilken vei vi skal gå., Den Moanalua Trail, er en 6-mile rute ned som vil hjelpe deg å unngå vakter, men du vil også gå glipp av utsikten av trappen på vei ned, og det vil ta 3-4 ganger så lenge.

REISEN TILBAKE NED TRAPPEN TIL HIMMELEN

Vi bestemte oss for å følge mengden, og på vei ned trappen, bare en gammel mann som holdt seg på toppen da vi forlot. Turen ned var en fotografs drøm med hundrevis av prime fotomuligheter., Vi var ikke i rush, så jeg bestemte meg for å vandre de fleste av nedstigningen av meg selv, så jeg kunne nyte å komponere og sette opp forskjellige bilder.

Det er fantastisk å gå opp i mørket, og så se hvor du hiked som du stige ned i dagslys. Det tok oss mindre enn to timer for å gjøre det til begynnelsen av trappen. Vi kunne se guard er rød lastebil parkert ved foten av trappen der det var i morgen, men vi bestemte oss for å ta risiko.,

MØTE VAKT PÅ VEI NED

til slutt, hadde vi ikke klatre gjennom bambus skog som mange andre gjør, vi tok et dypt pust, og gikk rett opp til vakt. Han smilte, pustet hans sigarett røyk som han smirked, «jeg har ringt til politiet, de må ikke ha kommet», som han begynte å le for seg selv.

Det var hans reaksjon som gjorde oss til å føle oss bedre om hele situasjonen. Selv guard vet at det er en haug med politikk å stoppe opplevelser fra fotturer denne stien., Han hadde trolig vandret det en haug tilbake i dag og hva slags nettopp sendt oss på vår vei med en » skynd deg og kom deg ut av her:’ hva slags utseende.

Svingete vei inn og ut av bambus skyter vi kom ut av skogen inne i en barneskole til forferdelse for en arbeidstaker. Vi ba om unnskyldning og sette våre hoder ned og fulgte hans ordre om å ta porten ut. Vi var nesten gratis.

å Gjøre vår vei mot den endelige gate, vi sølt i nabolaget og så ingen tegn til politiet eller sinte naboer. Jeg kunne ikke tro vi hadde bare vandret Trapp til Himmelen.,

Dette er virkelig en av underverkene i verden og gjør du føler deg utrolig små, nesten som en maur klatre opp en bakke. Atmosfæren av turen er drømmende, uhyggelige og post-apokalyptisk. Det er definitivt noe du bør prøve når du besøker Honolulu.

Vi anbefaler at hvis du gjør denne turen, prøver så hardt som mulig for å forsøke det med noen som har vært før. Vis respekt for naboene så mye som mulig, og vet at du sannsynligvis adgang og bryte loven.,

Den Alternative Ruten til Stairway to Heaven

Som jeg har nevnt i blogginnlegget, det er en alternativ rute ned, og derfor også en alternativ rute opp. Du kan helt unngå vaktene og sikkerhet ved starten av trailhead hvis du følger Moanalua Trail. Turen begynner på Moanalua Valley road trail og er et 9.3 km rundtur. Du vil få gjørmete.

Selv om det er lovlig, det er fortsatt en tøff tur. Det er flere avsnitt med tau stigninger og bratte, gjørmete bakker., Når du kommer til toppen kan du gå ned trappen og få noen kule bilder. Du kan faktisk gå ganske langt vei ned trappene fordi vaktene og politiet vanligvis bare vente på bunnen. Jeg tror de er for lat til å jage folk opp trappen hver morgen. Så, for Instagram sjefer der ute, kan du få alle vinkler og skudd du har drømt om… lovlig. Denne ruten gjør også en god jobb med å ikke våkne opp naboer som du hoppe gjerder og snike seg rundt på 3 am.

jeg sterkt råde dere til å vandre Stairway to heaven på denne måten., Vil du unngå en mulig bot på opp til $1000, og ikke risikere å bli involvert med politiet. Du vil ikke piss av de fattige naboer som har til å håndtere alle kjører rundt i nabolaget deres hver morgen. Vil du fortsatt få den samme bilder av trappen som du ville gå den andre veien, bare med litt mer innsats. Du får også til å vandre Moanalua Trail, som er en kjempeflott tur også!

Hvis du er interessert i å klatre tilbake (juridisk) veien opp til toppen, kan du kontakte @mike.karas på Instagram og prat med ham om når hans neste tour er i gang.,

Skal trappen være trukket ned?

Det har vært flere mulige løsninger kastet rundt om fremtiden for Stairway to Heaven på Oahu, Hawaii. Hvordan kunne det være mulig å gjøre turen åpne for publikum, og også respekt for naboene rett til personvern og sikkerhet i sitt eget verksted? Her er alternativene som har vært diskutert så langt i media, fora og av staten.

1. Kostnad turister/ut av staten besøkende $50-100 å gå trappa mens turen er fortsatt gratis for innbyggere i Hawaii., Pengene kan bli brukt på å lage en liten parkeringsplass, vedlikeholde stien og å skape en trygg inngang og utgang poeng.

2. Krever at alle folk til å kjøpe en tillatelse for $10 fra Parker og Rekreasjon Avdeling før fotturer Trapp til Himmelen. Dette papiret skulle trenger å bli vist ved inngangen til trappa eller kontrollert når som helst i løpet av turen. Dette ville ta ansvaret vekk fra staten og er lignende regler og forskrifter for campingplassene.

3., Betalt turer med guider som kan ta ansvar fra staten og legger ansvaret på tur bedrifter som ville ha behov for å opptre på en ansvarlig og trygg måte med sine kunder. Dette er ikke et flott alternativ for beboere som ikke nødvendigvis ønsker en guide.

4. Lukk tur, dra ned trappen og ansvar er da borte. Dessverre, dette vil aldri fungere, fordi folk vil fortsatt turen opp til toppen og uten trapper, det kan være en høyere risiko for skader eller dødsfall for turgåere.

5., Bruk et lotteri system som ligner på andre nasjonalparker, som gjør at bare et lite antall heldig lotto-vinnere i parken hver måned.

Hva tror du den beste løsningen kan være? Vi vil gjerne høre dine tanker i kommentarfeltet nedenfor.

Stairway to Heaven

Stairway to Heaven Tur pakkeliste

ikke bære for mye som det er svært bratt . og du ønsker å være fleksible for å klatre. Pack de grunnleggende., De viktigste to ting å pack som er en gjøre eller ødelegge for din erfaring er hodelykt og tørre klær til toppmøtet. Hodelykt betyr at du har to hender-gratis å klatre, noe som er super viktig og tørr t-skjorte vil bli din frelser på toppmøtet som kroppen din har kjølt seg ned, vinden tar seg opp og du har en time å vente på soloppgangen.,

fjellsko – jeg gjorde det i joggesko, men mer grep jo bedre, så det kan være glatt

Regn Jakke – været kan snu seg raskt i fjellene

Ekstra t-skjorte (for å endre til øverst for å være tørr og varm når du vil svette gjennom din opprinnelige skjorte)

Hodelykt – Slik at du kan holde hendene fri i stedet for å holde en lommelykt.,

2-3 Liter vann – Du vil svette mye på denne turen på grunn av den tropiske forhold og skrå

Snacks – sørg for at du pack noen granola barer som du trenger for å fylle opp energien på toppen

Kamera – Dette er en once-in-a-lifetime vise så om det er telefonen din, GoPro kameraet eller sørg for at du kan ta deg en fest som et minne

Hvor er Trapp til Himmelen?

Dette kartet nedenfor viser pin-plassering av satellitt-på toppen av stairway to heaven på Oahu., Her er du nødt til å bestemme om du overtredelser og hoppe gjerder eller forsøk på Stairway to Heaven sti fra baksiden inngang. Jeg sterkt oppfordre sistnevnte.

Ønsker du å lagre dette innlegget til Pinterest for senere?

Hva du skal pakke for en tur til Hawaii

Hva du skal pakke til Hawaii?: Etter flere turer til Hawaii, det er noen elementer du TRENGER å pakke., Jeg skrev et blogginnlegg med alle mine forslag om ting du kanskje ikke tenke på pakking: HAWAII pakkeliste: HVA du SKAL PAKKE OG HVORFOR

Hvor skal du bo på Oahu

Hilton Hawaiian Village Beach Resort (Generelle Favoritt): I hjertet av Waikiki, denne high-end resort ligger rett på stranden. Luksuriøse rom med utsikt over stranden, et privat lagune og en gratis fyrverkeri og dans ytelse vis. Hilton er lett den mest gjenkjennelige hotell på Øya.

Grunnen til at jeg anbefaler dette hotellet: Hotellet har en egen privat lagune. Mens mange mennesker elsker beach er perfekt for familier., Barna kan kajakk, svømme og snorkle med ingen bekymringer. Det er ingen strøm, bølger eller sjødyr å bekymre deg. Hotellet ligger rett på Waikiki Beach, så du trenger ikke å bekymre deg-stranden er rett der også.

Sheraton Waikiki (Luksus): En luksus resort med fantastisk evighetsbasseng på øya, som har utsikt over stranden. Bar og nattklubb på Sheraton er et flott sted å slappe av etter en lang dag av island adventures.,

Grunnen til at jeg anbefaler dette hotellet: Sheraton er alltid eksepsjonell uansett plassering, men tenk deg at du er lente seg over kanten av et evighetsbasseng, og havet er under deg, og du slår til venstre og se Diamond Head crater i det fjerne. Det er der du vil være på slutten av hver dag, ha en Mai Tai cocktail i infinity pool. Senere, på kvelden Rumfire er en stor bar sted, som faktisk er en del av Sheraton. Det er åpent for allmennheten og er en av de beste high-end arenaer på Oahu., Den har et lite dansegulv, men er for det meste stående og sittegrupper for drikke, samtaler og gode tider.

Ewa Hotel Waikiki: (Verdi): Hotell i Waikiki kan bli dyrt. Du bestemmer hvor du skal bo på Oahu kan være vanskelig hvis du ikke har mye penger. Heldigvis, det er en alternativ overnatting på kanten av Waikiki som er god verdi for pengene.

Hvorfor må jeg anbefaler denne hostel/hotel: Dette er det perfekte hotellet om du ønsker sted, men er villig til å ofre et basseng og litt luksus elementer for å lagre opp til $200 per natt. Alle hotell i dette området er minimum $300 per natt og ofte mye mer., Ewa Hotel ligger bare ett kvartal fra stranden, og er rett over $150 USD. Hvis du er som meg, jeg har aldri dukkert i hotellets basseng, uansett. Hadde du ikke kommet halvveis over hele verden for å bade på stranden!

Waikiki Beachside Hostel (Budsjett Valg): Et billig alternativ, som fremdeles er i en fantastisk beliggenhet. Gåavstand til Waikiki beach og en sentral beliggenhet for å basere deg selv for en uke med opplevelser.

Grunnen til at jeg anbefaler dette vandrerhjemmet: Dessverre Waikiki og Honolulu, generelt, er ikke billig. Du kan ta en sovesal for under $35 per natt, med gåavstand til Waikiki surf beach., Dette stedet er virkelig flott. Du er i nærheten av en rekke attraksjoner og kan ta offentlig transport til en rekke av store østkysten strender og turer. Det er nummer én hostel i Waikiki-og jeg er sikker på at du vil møte andre eventyrere for å gå på turer med!

Disney Aulani Resort (Familie Valg): Dette er en utvei som barna aldri vil glemme. Det ærlig føles som et theme park til tider med hvor mange bassenger og aktiviteter som er tilgjengelig. Hvis du har råd til det, dette er #1 sted å bo for familier på Oahu.,

Grunnen til at jeg anbefaler dette hotellet: Disney Aulani Resort kombinerer luksuriøs innkvartering med moro for hele familien. En stor lazy river/dekk rør lagunen er trolig høydepunktet av feriestedet selv om det vannsklier og privat strand ikke er altfor langt bak. Kids club og massasje center er kun hos noen få av de mange aktivitetene som er inkludert i ditt opphold. Delta ukelele leksjoner, gratis brann-gropen av å fortelle historier om natten, og mer og mer! Barna vil aldri bli lei og kvaliteten av underholdning og fasiliteter som er like utenfor fantastisk.,

FLERE OAHU blogginnlegg

jeg bodde på Oahu for to år og elsket eventyr fra strendene til fjells for å fossefall! Disse er mine mest populære blogg-innlegg og guider fra den vakre øya Oahu for å hjelpe deg med å planlegge din tur!

Hva du skal pakke for Hawaii: HAWAII pakkeliste: HVA du SKAL PAKKE OG HVORFOR

En nyttig guide til å velge overnatting: der HVOR Å BO PÅ OAHU: HVILKEN REGION som ER BEST FOR DEG?, HAWAII: OPPDATERT 2018