Fun Review aktiviteter och Klassrumsspel att göra nu

granska material kan vara så tråkigt. Inte bara är det tråkigt för dig att undervisa, men tänk på hur dina elever känner! När du granskar för en enhet eller statlig examen, försök att införliva aktiviteter och klassrumsspel som engagerar studenter, inte borra dem. Tricket är att göra det så roligt att eleverna inte ens inser att de granskar material. Prova några av dessa lärartestade idéer nedan, de kommer att ha materialet behärskat innan du vet det.

Classroom Games

vänd recensionstiden till rolig tid med spel., En översyn spel är den perfekta lösningen för att få eleverna att arbeta tillsammans. Här är några att prova.

monopol – för denna översyn spel, är varje elev på egen hand, det finns inga lag. Varje elev får samma mängd monopolpengar. De får satsa sina pengar baserat på hur säker De vet svaret på granskningsfrågan du frågar. Om de får frågan korrekt, de håller pengarna, om de har fel sina pengar går till nästa person som får svaret korrekt. I slutet av spelet kan de betala in sina pengar för priser.,

familjefejd – dela eleverna i två lag. En person från varje lag måste gå mot varandra för att svara på en översyn fråga. Om de får det rätt får deras team en poäng. För att engagera de andra eleverna medan de spelar, låt resten av laget skriva svaren på frågorna i sina tidskrifter.

the Hot Seat – för denna översyn spelet, har en student sitter inför klassen. Skriv ett ordförråd ord på tavlan bakom sin plats. Publiken höjer sina händer och” Hot Seat ” – studenten kan ringa på tre studenter för ledtrådar för att gissa ordet., Byt” Hot Seat ” student om de inte får ordet korrekt.

Jeopardy! – Detta roliga spel kan göras med hjälp av Smartboard, PowerPoint, eller bara på tavlan. Du kan hitta nedladdningsbara Jeopardy format på internet, eller skapa din egen. För att börja skapa frågor och svar värda en viss mängd poäng. Dela eleverna i två lag och låt varje lag välja ett nummer. Deras mål är att svara på frågan som är kopplad till det nummer de valde.

passera kycklingen – du kommer att behöva köpa en gummi kyckling för denna roliga översyn spel., Till att börja med, låt eleverna sitta i en cirkel. Slumpmässigt be en student en översyn fråga medan gummi kyckling får passerat runt cirkeln. Om gummikycklingen kommer tillbaka till studenten innan han / hon svarar måste de gå till mitten (potten) av cirkeln. Kycklingen skickas sedan till nästa person, och så vidare. Om nästa student inte får svaret korrekt, fråga eleverna i ”potten” om de vet svaret. Om de gör det kan de komma ut ur potten och gå tillbaka till cirkeln., Var noga med att ta del av några säkerhetsregler, kan eleverna tenderar att få grov med gummi kyckling.

Ping Pong – dela eleverna i två lag. Eleverna arbetar som ett team för att svara på en granskningsfråga. Sedan, om de svarar rätt, får de en chans att studsa en boll i en av tre plastkoppar för att få ett pris för sitt lag. Priser kan vara en läxa pass, ledig tid, extra datortid, lunch i klassrummet, och så vidare.

Bingo – Review Bingo är en annan klassrums favorit. För att ändra det lite, använd godis som markörer., Har eleverna programmera sina bingobrickor med sina ordförråd ord och dra frågor slumpmässigt.

Beach Ball – Köp en vit strandboll och skriv en mängd olika granskningsfrågor på bollen. Då får eleverna sitta på sina skrivbord. Målet med detta spel är att spela fånga. När en student fångar bollen, måste svara på frågan deras högra tumme är rörande.

Headbands – en rolig spin på det populära spelet headbands är att skriva en recensionsperiod på en post-it-anteckning. Varje elev måste hålla anteckningen i pannan utan att titta på den., Deras mål är att ta reda på vad termen på pannan är. Till exempel, om en person hade ordet ”nektar” på sin klisterlapp, skulle deras gruppmedlemmar ge dem ledtrådar, till exempel en sockerrik vätska, det lockar pollinerande djur och så vidare.

Snurra hjulet – skapa ett hjul med en mängd olika granskningsfrågor på den. Sedan slumpmässigt uppmana eleverna att komma upp och snurra hjulet för att se om de kan svara på frågan korrekt.

det finns många bra recensionsspel där ute. Någon som du väljer kommer att öka elevengagemanget och hjälpa eleverna att lära sig materialet., Se bara till att du håller allt som du gör själv så kan återanvända det igen nästa år.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *