Persbericht Massachusetts RMV klanten aanmoedigen om nu online licenties te verlengen; Upgrade naar REAL ID in 2021 gratis

Quincy — the Massachusetts Registry of Motor Vehicles (RMV) moedigt alle in aanmerking komende klanten aan om hun standaard Massachusetts rijbewijs of Massachusetts ID-kaart online te vernieuwen op Mass.Gov/RMV elk moment tussen nu en 12 augustus 2020, om in aanmerking te komen voor een gratis upgrade naar een echte ID credential in 2021., Deze eenmalige, in de tijd beperkte aanbieding is beschikbaar voor de meeste klanten die een verlopen of verlopen licentie of ID-kaart gedateerd tussen maart 2020 en augustus 2021, als verlengingen zijn toegestaan tot twee jaar na afloop, of tot een jaar voor de vervaldatum afgedrukt op hun licentie of ID.

“de RMV moedigt al onze klanten aan om veilig te blijven, tijd te besparen en online te gaan tijdens de covid-19-pandemie om hun licentie of ID-kaart te vernieuwen, in plaats van te proberen binnen te komen om een echte ID te krijgen,” zei RMV Registrar Jamey Tesler., “Meer dan 500.000 mensen hebben een licentie of ID-referenties die deze zomer verloopt en online kan worden vernieuwd, en we hopen dat ze allemaal zullen profiteren van deze eenmalige aanbieding voor een gratis, toekomstige upgrade om de RMV te prioriteren ‘social-distancing’ en andere essentiële transacties die alleen in persoon kunnen worden afgerond.”

in aanmerking komende klanten die hun verlenging online hebben voltooid voor 12 augustus en gratis willen upgraden naar een echte ID, zullen moeten wachten tot ten minste februari 2021 om een RMV Service Center te bezoeken., Op dit moment hebben klanten geen federaal-conforme REAL ID nodig om aan boord te gaan van binnenlandse vluchten vóór 1 oktober 2021, omdat de federale overheid de ingangsdatum van de naleving met een jaar heeft uitgesteld. De vergoeding voor het verkrijgen van een standaard of echte ID-licentie is $50, terwijl de vergoeding voor het verkrijgen van een standaard of echte ID-kaart is $25. De typische $ 25 upgrade / wijziging vergoeding zal worden afgezien onder deze kwalificerende omstandigheden., Een beperkte digitale campagne – “Stay Safe, Save Time, Go Online”-gaat ook gepaard met deze promotie en kan worden bekeken op deze link:

Voor het verkrijgen van een eerste federaal-conforme echte ID moeten alle klanten een Service Center persoonlijk bezoeken om verificatiedocumenten te presenteren., De RMV heeft dit initiatief en fee waiver geïntroduceerd op grond van Executive Order 39, uitgegeven door Gouverneur Baker op 12 juni 2020, en in het licht van de covid-19 volksgezondheidsnoodsituatie om ‘sociale afstand nemen’ aan te moedigen en onnodige reizen te beperken door de noodzaak voor veel klanten om een servicecentrum te bezoeken te verminderen, en het toestaan van de prioritering van essentiële persoonlijke behoeften op afspraak-alleen.

klanten moeten de volgende stappen nemen om te bepalen of zij in aanmerking komen voor online verlenging en om in aanmerking te komen voor deze aanbieding:

• Visit Mass.,Gov / RMV, log in op uw “myRMV” account, en ontdek of ze zijn toegestaan om online te vernieuwen.
  • Renew online by August 12th – your new standard license or ID card will be sent to you via U. S. Mail.
  • De kosten voor het vernieuwen van een rijbewijs zijn $50. De kosten voor het vernieuwen van een ID-kaart is $ 25. Deze kosten zijn hetzelfde voor zowel een standaard of echte ID-licentie of ID-kaart. De kosten voor het upgraden of wijzigen van een licentie of ID-kaart buiten uw verlengingscyclus zijn $25, waarvan wordt afgezien voor deelnemende, in aanmerking komende RMV-klanten.,
  • klanten die online vernieuwen zullen moeten wachten tot ten minste februari 2021 om een afspraak te maken voor een echte ID en hun $25 upgrade / wijzigingskosten worden kwijtgescholden. Iedereen die in het bezit is van een geldig Amerikaans paspoort of een andere federale vorm van identificatie heeft mogelijk nooit een RMV-uitgegeven echte ID nodig.
  • Als dienst voor zijn leden blijft AAA alleen echte ID-inloggegevens voor hun leden afgeven en leden moeten een afspraak maken voordat ze een AAA-locatie bezoeken.,

hoewel de RMV eerder de onderstaande automatische uitbreidingen van bepaalde verlopen licenties en ID-kaarten heeft aangekondigd, worden alle in aanmerking komende klanten aangemoedigd om van dit aanbod te profiteren door online te vernieuwen vóór 12 augustus.

• rijbewijzen en ID-kaarten die in maart, April en mei 2020 zijn verlopen of verlopen, verlopen nu in September 2020.
  • rijbewijzen en ID-kaarten die in juni aflopen, zijn verlengd tot oktober 2020.
  • rijbewijzen en ID-kaarten die in Juli aflopen, zijn verlengd tot November 2020.,
  • rijbewijzen en ID-kaarten die in Augustus aflopen, zijn verlengd tot December 2020.

alle RMV-klanten worden aangemoedigd om www.Mass.Gov/RMV om hun licentie of identiteitskaart te verlengen en een van de meer dan 40 andere transacties te voltooien die online, per post of per telefoon beschikbaar zijn.

voor meer informatie over deze en andere expiratiedatum-uitbreidingen en aanvullende informatie over RMV-serviceaanbiedingen tijdens de covid-19-pandemie, kunt u terecht op: www.mass.gov/rmv of https://www.mass.gov/info-details/rmv-covid-19-information.