STAROVĚKÝ ŽID RECENZE

Tam jsou vlastně dva „mýty“ kolem Masada: první je historicity Josephus‘ hromadné sebevraždy. Jak jsem vysvětlil v knize, archeologie nemůže ověřit, zda masové sebevraždě došlo, protože archeologické pozůstatky mohou být vykládány různě, v závislosti na tom, jak člověk hodnotí Josephus svědectví., Například návštěvníci Masady dnes ukazují místo, kde byly nalezeny“ šarže“, v prostoru na západ od velkého lázeňského domu v komplexu severního paláce. Tato oblast zobrazí známky násilného požár, a více než 250 ostrakon byla nalezena mezi a na vrcholu hromady popela. Obsahují „tagy“ s Názvy, které by mohly být spojeny s distribucí potravin mezi rebely. Yadin identifikoval dvanáct ostraca jako šarže, protože byly napsány stejnou rukou a jsou napsány hebrejskými jmény, včetně „ben Yair.,“Joseph Naveh, který tyto ostracy publikoval, je však nedokázal jednoznačně identifikovat jako šarže zmíněné Josephem. Jedním z problémů je, že ve skupině je dvanáct ostraca, ne deset. Yadin tvrdil, že jeden ostracon nebyl nikdy dokončen, což zanechává jedenáct ostraca. Proto navrhl, že Josephus neobsahoval Eleazar ben Yair mezi konečné deset mužů, kteří losovali, založené na předpokladu, že ostracon zapsán ben ja ‚ ir odkazuje na vůdce rebelů. Dalším problémem, který poznamenal Naveh, je to, že šarže připomínají značky napsané jmény nalezenými jinde v Masadě., Proto, zda jsou tyto ostraca šarže nebo značky používané pro jiné účely, zůstává otevřenou otázkou. Často se mě ptají, zda věřím, že v Masadě došlo k masové sebevraždě, na kterou odpovídám, že to není otázka, na kterou je archeologie schopna odpovědět. Archeologické pozůstatky lze interpretovat odlišně jako podporu nebo vyvrácení Josephova účtu. Zda je příběh o hromadné sebevraždě pravdivý, závisí na tom, jak člověk hodnotí Josephusovu spolehlivost jako historika.,

druhý mýtus se týká Masada je kultovní status: jak se na místě oznámil masovou sebevraždu skupina Židovských povstalců, kteří terorizovali ostatní Židé se stal symbolem novodobého Státu Izrael? Tito rebelové zahrnuty sicariové, kteří v zimě z 67 / z 68. C. E., byly pomocí Masada jako základna pro nájezdy okolních osad včetně Ein Gedi, kde povraždili přes sedm set vesničanů během Velikonočního festivalu (Josephus, Válka 4.399-405)., Vytvoření mýtus Masada–, v nichž tito Židovští povstalci se transformují do bojovníků za svobodu a hromadné sebevraždy se stává hrdinný last stand – byla prozkoumána řada učenců. Zatímco archeologie byla v mnoha zemích použita k prosazování politických nebo nacionalistických agend, Masada možná nejlépe ilustruje tento jev. I když Masada je případné slávy je do značné míry výsledkem Yadin je vykopávky, místo se stalo symbolem novodobého Státu Izrael dlouho před rokem 1960., Je to pozdní Izraelský archeolog Shmaryahu Gutman, který si zaslouží velkou část uznání za vytvoření mýtu Masada. Počínaje 1930 a během příštích několika desetiletí, Gutman organizoval treky do Masady pro mládežnické hnutí, které založilo místo jako znak sionistických aspirací. S vytvořením Izraele v roce 1948 se Masada stala symbolem nového státu.

souhvězdí vzájemně souvisejících událostí ve dvacátém století umožnil Masada je transformace na symbol Židovského heroismu a moderního Státu Izrael., Za prvé, Evropští Židé, kteří emigrovali do Palestiny v první polovině dvacátého století se snažili vytvořit fyzické připojení k Sionistické vlasti. Treky jako ty, které Gutman organizoval do Masady, měly toto pouto zfalšovat. Za druhé, archeologie se ukázala jako užitečný nástroj při vytváření sionistických nároků na zemi, která nebyla pod židovskou vládou dva tisíce let., Za třetí, představa, že hrdinské Židovských bojovníků za svobodu konat proti mocné Římské Říše až do hořkého konce kontroval obraz miliony pasivní Evropských Židů hlady nebo zplynováno v Nacistických koncentračních táborech. Za čtvrté, po roce 1948 se Masada stala metaforou Státu Izrael: izolovaná, obléhaná a obklopená nepřáteli ze všech stran, jak je vyjádřeno populárním sloganem “ Masada znovu nespadne.“Tento výraz byl vytvořen v roce 1927 o básníkovi jménem Jicchak Lamdan ve vztahu k pronásledováni Evropské návrat Židů na Sion., Od počátku 50. let se obrněné jednotky IDF vyšplhaly na vrchol Masady pro indukční obřady.

Po Yadin je vykopávky, archeologické pozůstatky památek, restaurování a Masada se stala národním parkem. Yadinova kniha z roku 1966 představila příběh Masady mezinárodnímu publiku. První lanovka, která začala fungovat v roce 1971, ale nedosáhla vrcholu, byla v roce 1999 nahrazena novějším modelem, který jde až na vrchol., Lanovka nejen výrazně zvýšila počet návštěvníků usnadněním přístupu, ale umožnila uspořádat barové a bat mitzvahské obřady a další akce na vrcholu hory. V pozoruhodné spojitosti archeologie a nacionalismus: Masada je obraz jako symbol Židovské hrdinství, Sionistický podnik, a Stát Izrael byl povýšen prostřednictvím jeho asociace s Yadin, který podporoval toto sdružení v různých směrech.

ironicky, během několika let Yadinových vykopávek začala Masada klesat jako symbol státu Izrael., Koncem 80. let IDF přestal pořádat své indukční obřady v Masadě. Masada však zůstává druhým nejnavštěvovanějším archeologickým nalezištěm v Izraeli a v roce 2001 se stala první izraelskou památkou světového dědictví UNESCO. I když Masada ztratil mnoho ze svého významu pro Izraelce jako národní symbol, je to stále rezonuje s Diaspora Židů, kteří se na pouť na vrchol hory, kde jejich průvodci se týkají příběh malé skupiny bojovníků za svobodu, kteří udělali hrdinský poslední odpor proti Římu.

Jodi Magness (www.,JodiMagness.org) je Kenan Význačný Profesor pro Výuku Excelence v Raném Judaismu v Oddělení Náboženských Studií na University of North Carolina v Chapel Hill. Specializuje se na archeologii Palestiny v římském, byzantském a raném islámském období. Magness‘ knihy patří Archeologie Kumránu a Svitky od Mrtvého Moře (Eerdmans 2002); Kámen a Hnoje, Oleje a Plivat: Židovské Každodenní Život v Době Ježíše (Eerdmans 2011); a Archeologie Svaté Zemi od Zničení Šalomounova Chrámu, aby Muslimské Dobytí (Cambridge University Press 2012)., Od roku 2011, má řídil vykopávky v Huqoq v izraelské Galileji, které jsou přinášet na světlo monumentální, Pozdně Římské (páté století) synagoga zpevněné s ohromující mozaiky (www.huqoq.org). Magness je v současné době slouží jako Prezident Archaeological Institute of America a v roce 2019, že byl zvolen do Americké Akademie Umění a Věd. Obsah tohoto článku je upraven z její nejnovější knihy Masada: od Židovské vzpoury po moderní mýtus (Princeton University Press, 2019).